23 Temmuz 2018 Pazartesi

#Mevsim,tam da bu saatlerde tatil fotoğraflarıyla dolu oluyor.
Çok yorgunum ve tatile gitmek istiyorum ama ne mümkün?
Herkes tatile gider,ben semt pazarına.
Saat gecenin yarısı oldu ve ben bamya ayıklıyorum hala.
Malumunuz,bugün semt pazarı günüm.Hiç niyetim yoktu gitmeye ama bamya sipariş etmiştim,kışa hazırlık için.
Birkaç hafta öncesine kadar,bamya fiyatı çeyrek altınla yarışıyordu ama şükür düşmüş ve kilosu 7 tl olmuş.
Nalet olsun şu içimdeki insanlığa desem ayıp olacak.
Allah aşkına;insan hiç,pazarcı bir kasa bamya topladı diye,o kasanın tümü alınır mı?
Konu ben olunca alınır elbette.
Yolunuz hiç bamya tarlasına düştü mü?
Cidden çok zor bir iş bamya toplamak.Sürekli vaktinde toplamanız gerekiyor ki büyümesin bamyalar.öyle de dikenli ve zor bir bitki ki,elleriniz parçalanıyor toplarken.
Ben,ayıklarken ellerim parçalandı ya bir de tarladakiler.....
Bu nedenle,bamyanın fiyatı sizlere hiç fazla gelmesin,cidden çok zor.
Saatlerdir bamya temizliyorum.Bir kasa bamya da az değil ki,ayıkla ayıkla bitmiyor.Boylarına göre hazırlamak,kutulamak ve yerleştirmek ne için?
Kışın,taze sebzelerle beslenmek için elbette.
Benimkisi de aç gözlülük.Sanırsınız ki,bütün kış evde bamya pişecek.Biraz da başka insanlara bıraksana da,bir kasa bamyayı eve getiriyorsun?
Saat,18.30'da başladım,gece saat 23.30 olduğunda,ekrandaki şarkıcıları bamya olarak görünce bıraktım artık.
Daha kasanın yarısı duruyor üstelik.
Ennn küçük olmalı diye sipariş edersen olacağı budur.
Kalanı,mutfak masasına yaydım,kapıyı da çektim,mümkünse unutayım bu akşamlık.
Yarın atölye var,bu ellerle nasıl olacaksa artık?Bamya'dan sızan bir sıvı var biliyorsunuz,ellerinizi yakıyor ve tahriş ediyor.
Eldivenle yapılmıyor elbette bu işler.
Ah bu boğaz....
Her şey onun için.
Yemeden de yaşanmıyor ki!
Bamya Yemeğini salyalanmadan pişirmek marifet ister.Çoğu kişi limon,nar ekşisiyle pişirir ama hiç korukla denediniz mi?
İnanılmaz! 
Bu kadar bamya yazısından sonra,kışın bamya yer miyim acaba? 
Pazar fiyatlarına hiç gelmiyorum.Domates bile hala 5 tl'den satılıyorsa,ben ne yazayım ki artık?
Beter olun,boş fileyle dönenler.Size müstahak!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder