16 Nisan 2020 Perşembe

#Anacığım,nurlarda uyusun 'Emek vermediğiniz hiçbir şeyi hak etmezsiniz,başarılı da olamazsınız'derdi.❤️
'Evde Kal Türkiye ' diyorlar demesine de,evde kalmayla işler bitmiyor.
Bakım isteyen canlılar da var.Sulama,gübreleme,çapalama,ilaçlama gibi çalışmaları vaktinde yapmazsanız,onca emekle diktiğiniz ki;bizim zeytin ağaçları gibi,doğada öyle çok zararlı böcek var ki,ağaçları kurtarmanız olanaksız hale gelir.
Unlu Bit hastalığı,son yılların en zararlı böceği Çukurova'da.Çünkü,nem çok.
Yalnızca sizin ilaçlama yapmanız da yetmiyor,bütün bahçeler,aynı zamanda savaşa başlayacak ki,ürün kaybı minimum düzeyde olsun.
Ne yazık ki,'Böyle gelmiş böyle gider 'anlayışı fazlasıyla hakim bahçe sahiplerinde.
Her şeye emek veriyoruz.Süreci iyi değerlendirmek gerek çünkü,eğer ürünü istiyorsak.
Deneysel bir ürünüm daha var alanda.Eğer başarırsam,kim tutar beni? 
İnsan,yani ben,onca emekten sonra,zeytin ağaçlarının üstündeki meyveleri görünce çok duygulandım itiraf ediyorum.😊
Öyle güzeller ki....
Her yıl yaz ayında,bahçelerden asma yaprağı toplamaktan usanmıştım.Yaprak sarması için daha özel bir tür gerekiyordu.
Baktık ki,bu iş olmuyor,hadi,bir asma da biz dikelim dedik ve bir asma diktik.Seneye yaprak ihracatına bile başlayabiliriz. 😂
İnsan,en çok toprakla huzur buluyor.Harcadığınız emeğe hiç nankörlük etmeyen,ihanet etmeyen tek şey toprak!
Bu bahçenin bende çok ayrı bir yeri var elbette.
Anam ve Dedemden kalan tek hatıramız.Her gidişimde,her ikisini de rahmetle anıyorum.
İyi ki,bize bu yaşam alanını bırakmışlar.
Onların emeğine saygı duymak,diktikleri ağaçları korumak torunları olarak görevimiz.
Evde sıkılanlar var kuşkusuz son dönemde.Belki,bahçe olmaz ama saksılara fideleme yapabilirsiniz.Çok keyifli inanın,dalından kopardığınız biber,salatalık,domatesleri yemek.
İşin ucunda ,sizin emeğiniz var.
Daha da ne olsun değil mi? 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder