24 Nisan 2020 Cuma

Dünya yüzünde,orman ağacına gübre veren,ilaçlama yapan birini arasanız ki,cinsliktir bunun adı; Ben. 
Burası,ailem ve hayatımda iz bırakan ,gönlü güzel insanlar için ağaç diktiğim alan.Belli aralıklarla bakımını yapıyoruz elbette.
Bugün de,taban gübresi verdik.
İyi ki gitmişim,belirteyim. Binbir emekle,çabayla bölgede ağaç dikimi gerçekleştirildi öğrenciler tarafından ama keçileri sokmuşlar alana.
Yazık değil mi,bunca harcanan emeğe?
Madem,alan ağaçlandırma için uygun değil,yaptırmayacaksınız!
Sulama yok,arazi çok taşlık, fidanlar kök salmak için çırpınıyor....
Ne demeye,koskoca araziyi bu işe tahsis ettiler anlamak mümkün değil.
Ben ağaçlarıma bakarım ama dikim yapan kimse uğramıyor bölgeye,ağaçların bakımsızlığından görüyorum bunları.
Yetkili biriyle görüştüm konuyu.
'O traktör ,fidanlarımın arasına girmeyecek,keçilere engel olacaksınız,biz zaten ilaçlama yapmıştık,yanlış yapmışlar Defnelerim zarar görmüş.Fidanları bağladığım kamışları bozmuşlar,Yani,zarar vermedik yer bırakmamışlar.
Olmaz ki!' diye de veriştirdim .
Haklısınız dediler demesin de ,uygulama yapılmazsa ve bu işe bir zarar gelirse ....
Benim yaptığım işe zarar verecek kişi,kurum ya da her kimse var ya.....
Yakarım valla ! 
Bugünün en güzel yanı,yol boyunca açmış gelinciklerdi.
Uçsuz bucaksız buğday,mısır tarlalarının içinden geçtim.
Aklıma Süne Böceği geldi.Hani,şu böğürtlen tarlasında gördüğüm.
Zaten,bir de koronavirüs çıktı başımıza bela,çiftçi iyice battı.
Bir de,süne böceği buğdayların taneciklerinin içini boşaltırsa çiftçi ne yapacak?
Ekmeği artık kaç liraya yeriz Allah bilir?
Bir ülkede,tarım olmazsa,o ülke kalkınır mı?
Devlet,önce çiftçiyi korumalı,sektörü desteklemeli.
Tabii,tarım bakanı,sosyal medyaya fotoğraf atmaktan başka işlere bakarsa olur ancak bunlar.
Bu arada,politik muhalefetimi de arada yapmış olayım... 
Gelincikler,papatyalar....
Doğa,öyle güzel ki,insan huzuru buluyor.
Ama en çok emekle baktığım ağaçlık alanım.
Ömür yeter mi bilmem,büyüdüklerini görmeye ama geleceğe bir nefes kalsın derdindeyim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder