16 Nisan 2020 Perşembe

#Aynı Gemideyiz # ile günü belirlemiş İsmail Küçükkaya.
Başlığa bakınca,sade bir vatandaş olarak kendimi ve tüm ülkeyi düşündüm ' Aynı Gemide Olmak' nasıl bir şey diye.
Önce,gemi çeşitlerine baktım,yat var,kotra var,tekne ve çeşitli amaçlarla kullanılan gemiler var ,bir de sandal var; filika da bundan sayılır mı bilmem?
Daha çok can kurtarma amaçlı diye biliyoruz kendisini. 
Aynı Gemide Olmaya fena taktım bugün ve düşündüm,biz hangi gemideyiz 82 milyon nüfusla diye?
Biz nerde oturuyoruz,onlar nerde öncelikle?
Hepimizin az-çok başımızı soktuğumuz bir çatımız var ama bunun adı 1150 odalı Saray olur,Boğaz'da tripleks villa olur,yalı olur hatta boğaz manzaralı, üstüne pergola yapılan 3 katlı mütevazi ev bile olur ki,Tanrı,bana da böyle bir ev nasip etsin İnşallah! 😂
Ama bazılarımız da derme çatma bir baraka,ha yıkıldı ha yıkılacak ev,mütevazi bir apartman katı falan...
Görüyorsunuz,evlerimiz bile aynı gemide olduğumuzu nasıl da anlatıyor. 
Aynı Gemide yer alan yemek kültürümüzü de inceleyelim.
Sofranızda ne var son yıllarda? Tahıllar aldı başını gidiyor.Şöyle,pilav üstü kuru fasulyeyi rahat rahat pişirebiliyor musunuz evinizde?
Et,süt,tavuk,balık;peynir,bal,tereyağ gibi temek tüketim malzemelerini de eminim çok yiyorsunuz!
Ama sarayın sofrasında yalnızca kahvaltıda 13 çeşit bal var.
Tanrım!
Yoksa siz....
Ejder meyveli smoothie içmiyor musunuz yemeklerinizde?
Yoksa siz,
Tanesi 1000 tl' lik altın varaklı bardaklarda ,kilosu 4000 tl olan Beyaz Çaydan da mı içmiyorsunuz?
Suyu bulursanız,Allahınıza şükür mü edeceksiniz?
Ama bu nasıl Aynı Gemide Olmak? 
Giyim kuşam ne durumda?
Hadi itiraf edin, hepinizin gardrobunda Christian Louboutin imzalı ayakkabılar dolu hatta sayısını bile unuttunuz değil mi?
Christian Louboutin ne mi?
Ama siz de çok cahilsiniz be kardeşim!
Hani,kırmızı tabanlı,2.500 tl'den başlayan fiyatlarıyla bir dünya markası ya Christian Louboutin tasarımları var ya!
İşte onları söylüyorum.
Yoksa siz;pazardan,ucuzluktan falan mı alıyorsunuz ayakkabılarınızı?😲
Ama olmaz ki!
Ya çantalarınız....
Sizin de HERMES imzalı,tanesi 290 BİN TL olan ve 131 Asgari Ücretlinin maaşına denk gelen çantalarınız var değil mi?
Hadi canım!
Kaç tane,cidden merak ettim? 
Kırmızı,Sarı,Siyah....
Daha mı fazla yoksa?
Diğer renkleri sipariş mi verdiniz?
Kıskandım şimdi sizleri biliyor musunuz?
Benim naçizane dolabımda hiç HERMES markalı çantam,hiç Christian Louboutin ayakkabım yok.
Hatta,bir kedim bile yok,çok mu fakirim acaba? 😂
Hiç gemi yolculuğu yapmadım.ne yapayım,İtalya bileti verdiler de ' Hayır ' mı dedim? İbiza'ya Yunan Adalarına,Venedik'e git dediler de ' Yok valla hiç canım istemiyor mu dedim,hayret bi'şey! 
En fazla bindiğim tekne turları,arabalı vapurlar ha bir de,İstanbul'da öğrencilik yıllarımda bindiğim vapurlar.
Bir de,balık tutmak için bindiğim sandal vardı ama o sayılır mı Aynı Gemide Olmaya? 
Geminin türü ne olursa olsun batıyor da,Lüks Yatlarda olanlar zaten kendini kurtarır kurtarmasına da,olan,sandalda kürek çekenlere olacak.
En sonunda,sandal da batar ve bir kuru tahtasında ' İmdat' diye bağıranlar kalır,
Onlar için de,vakit çooook geçmiş olacak!
Kıssadan hisse de ancak bu kadar anlatılırdı,ben ne yapayım? 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder