20 Nisan 2020 Pazartesi

#Koronavirüs çıktığından bu yana akıl tutulması yaşatmanın zirvesini zorluyorlar artık!
82 milyon insanın kaçı önümüzdeki 5-6 ayı görebiliyor?
Siz;işiniz var mı örneğin ya da dönüş yapabilecek misiniz bu virüs atlatıldıktan sonra?
Ya kapanan işletmeler,tarladaki çiftçi,üreten kesim.....
Önünüzü görebiliyor musunuz ?
Geçim ne olacak,geçim?
Ocakta kaynayacak tencere,ödenecek faturalar,çocuklarının geleceği ne olacak,nasıl karşılanacak,hangi parayla?
Turizm Bakanı ki;kendisi ETS Tur ve Maxxroyal otellerin sahibidir.
Mayıs ayının ortasında,Türkiye'yi içte ve dışta tanıtmak için yoğun bir kampanya başlatacakmış.
Geçen yıl,Datça'ya tatile gitmeyi çok istemiştim ama bir türlü gerçekleştirememiştim.
Tatil dönüşü,bir karar almıştım:önümüzdeki yaz ,mutlaka Ege tarafına tatile gidecektim,hatta önceliğim Bodrum'du.
İnsanız,planlamayı o zamanki koşullara göre yapıyoruz ama hayatın bize dayattığı şeyleri elbette bilmiyoruz.
Koronavirüs'ü kimse hesaplayamazdı kuşkusuz.
Ülke olarak,tatil anlayışımız,Anne-Babamızın köyü,çünkü;kışlık erzak için mutlaka gitmek gerek,başka türlü geçinilmez büyük kentlerde; belki,küçücük hafta sonu kaçamağı en yakın deniz kıyısı ya da yaylalar...
Asgari ücretin 2.324 tl olduğu bu ülkede,kim ailesini alıp bir tatil yöresine dinlenmeye gidebilir?
Bizim emeklimiz,işçimiz,çalışanımız.....
Ay sonunu getiremeyen ve bir karttan diğerine borç ödeyen hangi aile tatile çıkabilir?
Hadi,hepsini geçtim;tüm dünya Koronavirüsle baş etmeye çalışırken ,bu ülkeye Rusya'dan mı turist gelecek,İtalya'dan mı?
Herkes,kendi canının derdine düşmüş durumda.
Adamlar,tur şirketi,oteller zinciri sahibi olunca,tüm memleketi parası olan ve tatile koşacak insanlarla dolu sanıyorlar.
Bir de farklı bir grup var ki,işte bunlar,tam tatile gitmelik.
Ülkemizde;
-Bankada mevduat sahibi olan kişi sayısı :
- 52 Milyon
-1 Milyon TL üzeri hesap sayısı 201 Bin
-1 Milyon dolar üzeri hesap sayısı ise 84 bin kişi.
Asgari ücret 2.324 tl
1 Milyon dolar üstü parası olan ise 84 bin kişi.
Benim de,bankada milyon dolarlarım olsaydı,dünyada gezmedik yer bırakmazdım doğrusu.Bu insanlara tanıtıma da gerek yok,onlar alışkın ve çoktan İbiza, Mayorka,Yunan ,Maldivler,Seyşel ,Bali gibi adalara özel yatlarına atlayıp gitmenin planını yapacak kişiler.
Yani,işin özü:Bu bakan,bu tanıtımı kime yapacak?
İşsiz kalan Ahmet,fabrikası kapatılan Ayşe,faturalara çaresizlikle bakan Mehmet şimdi diyordur ki:
-Ah şu yaz mevsimi gelse de,çoluk çocuk şöyle bir Ege kıyılarına uzansak.
Nasıl da özledik geçen yıldan bu yana oraları.
Allah,devletimize zeval vermesin,öyle iyi maaş veriyor ki,harca harca bitmiyor;e ,biz de ne yapalım o sahil senin,bu sahil benim geziyoruz ailecek.
Yani,durum bu.
Benim de Ege kıyıları hayalim bitti bu yaz için hatta,tatile gidebilir miyim onu da hiç bilmiyorum.
Önümü göremiyorum ki,tatil planı yapayım?
Oysa,çok yorgunum ve birkaç gün kaçmak bana çok iyi geliyordu.
Ne kadar çalışsam da,bankada,milyon dolarlar biriktiremiyorum ne yazık ki.
Yeminle,bütün enerjimi çekiyor bu insanlar!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder